Într-un articol din martie 2011 vă relatam că achiziţionasem o mulţime de albume de bandă desenată de la anticariatul Ex Libris. În februarie 2013, am parcurs unul dintre ele, realizat de artistul grafic Silester S. şi de scenarista Maria Ryung. Albumul se intitulează Angel Doll (seria Asian Collection, editura Soleil Productions, Toulon, 2007), iar versiunea originală a apărut în Coreea de Sud.
Scenariul îl are ca protagonist pe un înger căzut, Ang Ma Kasater, care călătoreşte prin timp şi luptă împotriva demonilor. Prima parte a poveştii se desfăşoară în Evul Mediu tîrziu, la catedrala Notre Dame, unde protagonistul încearcă să o elibereze pe o călugăriţă excentrică, Sfînta Agnès, de un demon care o luase în stăpînire şi îi blocase memoria. (Printre personajele secundare apare şi Quasimodo.)
Partea a doua şi a treia au loc într-un viitor apropiat, apocaliptic, în care o versiune viitoare a lui Ang Ma caută să-l avertizeze pe protagonist să părăsească Pămîntul înainte ca Soarele să devină novă.
Angel Doll combină o diversitate de influenţe grafice, dintre care aş aminti estetica steampunk, biomecanica lui H.R. Giger, stilul manga şi impresionismul. Efectul de ansamblu este angoasant. Culorile sînt predominat reci şi estompate, iar pe alocuri cadrele sînt răsucite cu 45 de grade, cu 90 de grade - sau chiar cu 180 de grade, în două cazuri. Impresia clară cu care am rămas este că grafica bogată are întîietate, în vreme ce scenariul ocupă un loc mai modest. Ca urmare, povestea e confuză pe alocuri, dacă nu chiar neinteligibilă, iar multitudinea de imagini violente nu compensează pentru lipsa coerenţei. Prin comparaţie, un roman grafic ca Stray Toasters pare aproape cuminte.
Desigur, pe rafturile Ţesătorului aşteaptă şi alte albume de benzi desenate - însă despre acelea vom discuta cu alt prilej.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu