duminică, 25 februarie 2018

Sean Egan, "Pink Floyd - Glorious Torment" (2013)

În urmă cu mai bine de un an, în decembrie 2016, am achiziționat la preț promoțional, de la anticariatul Antic ExLibris din București, un album de artă ilustrat, dedicat uneia dintre formațiile mele muzicale preferate. Albumul a fost realizat de Sean Egan și se intitulează: Pink Floyd - Glorious Torment (Editura Flame Tree Publishing, Londra, 2013). L-am parcurs în două zile, spre finalul anului 2016.

Și iată ce am aflat:

"Cuvântul înainte" îi aparține lui Jerry Ewing, redactor al revistei Classic Rock Presents Prog. Urmează o serie de capitole concise dedicate etapelor din cariera celebrei formații britanice, de la muzica progresivă compusă de Syd Barrett la succesele majore înregistrate cu The Dark Side of the Moon și cu Wish You Were Here, apoi de la albumele compuse predominant de Roger Waters la etapa târzie, sub conducerea lui David Gilmour. Nu lipsesc nici secțiuni dedicate albumelor solo ale membrilor formației sau reuniunii de la Live 8, din 2005 - un vis împlinit al admiratorilor de pretutindeni.

Volumul se încheie cu o listă de informații suplimentare despre Pink Floyd și cu note biografice despre autori.

Am apreciat în mod special claritatea, concizia și echidistanța prezentării (în pofida faptului că fanii Pink Floyd sunt împărțiți în trei tabere: Barrett, Waters și Gilmour). De asemenea, am fost încântat de puzderia de ilustrații alb-negru și color de pe fiecare pagină, de excelenta tehnoredactare și de superba calitate a tiparului. Ca urmare, vă recomand și dumneavoastră albumul Pink Floyd - Glorious Torment. (Puteți comanda un exemplar aici, dacă doriți.) 

În ceea ce mă privește, plănuiesc să îl păstrez în colecție și să îl răsfoiesc din când în când. De asemenea, lectura lui m-a îndemnat să încep povestea neautorizată a formației Pink Floyd, Pigs Might Fly. Dar despre aceea am să vă relatez la momentul potrivit.

Niciun comentariu: