duminică, 10 iunie 2012

Ţesătorul terorizat

Vineri, 8 iunie, prin intermediul domnului editor Horia Nicola Ursu, am aflat că în versiunea electronică a publicaţiei "Ora de Timiş", la rubrica "Terorism de cititoare", doamna Lucia T. a recenzat două antologii de la Millennium Books: Steampunk - a doua revoluţie (antologator Adrian Crăciun), respectiv Premiile Galileo 2012 (antologator Horia Nicola Ursu). Spre surprinderea şi încîntarea mea, doamna Lucia T. a scris cîteva cuvinte şi despre una dintre schiţele mele, "Nostalgia revoluţiei":

"Alecsandri, bardul de la Mirceşti, figurează în două texte: Suflete de plumb (Ştefana Cristina Czeller) şi Nostalgia revoluţiei (Florin Pîtea). În primul, în bietul bard intră sufletul unui contemporan de-al nostru mort într-un accident de maşină. Care contemporan nu prea-l poate suferi: “Mai tânăr decât în fotografii, cumva mai belicos, dar era poetul ale cărui strofe le urâse din copilărie. Ce era asta, pedeapsă divină sau binefacere? Vremurile lui Alecsandri erau ale Unirii şi ale lucrurilor mari la care visase mereu, dar n-ar fi vrut să le trăiască în pielea cuiva care înşira versuri insipide cu ghiotura.”

A doua oară poetul călătoreşte cu un behemot, un fel de maşină-locomotivă, de la Mirceşti la Bucureşti, ca să stea la sfat cu domnitorul Cuza. Fochist îi e Vasile Porojan. Bardul se tot străduieşte să găsească continuarea la “Din văzduh, cumplita iarnă cerne norii de zăpadă”, iar fochistul îi dă variante de genul “Şî-mi îngheaţă toate alea dă la creştet pân’ la noadă”. Nu-mi amintesc mare lucru din sărmanul Alecsandri de care face lumea mişto – ar fi ceva să mă apuc să-l citesc pe îndelete, mi s-ar părea o extravaganţă mai mare decât să citesc steampunk!" (Lucia T, "Terorism de cititoare: Steampunk şi moartea politicii")

Vă invit să parcurgeţi articolul integral aici.

(P.S. Fie că îmi scrieţi numele Pîtea, Pitea, Patea sau Pâtea, vă invit să îmi vizitaţi pagina oficială de web la adresa: http://sites.google.com/site/florinpitea/. Lectură plăcută!)

Niciun comentariu: